Familia si copilul


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  InregistrareInregistrare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 Grasimi "rele" si grasimi "bune"

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
b.ramo
Moderator
Moderator
avatar

feminin Numarul mesajelor : 540
Varsta : 36
Data de inscriere : 11/08/2007

MesajSubiect: Grasimi "rele" si grasimi "bune"   9/16/2007, 19:34

Grasimile au un rol complex in organism : mentin constanta temperatura corpului sunt rezerve de energie, si solvent pentru vitaminele liposolubile (A, D, K, E), furnizeaza acizi grasi esentiali, cu ajutorul carora sunt sintetizati hormoni (de exemplu testosteronul). Evitarea lor ar aduce un prejudiciu serios sanatatii.

Grasimile “rele”
Unele grasimi sunt “rele” pentru ca ele determina cresterea colesterolului din sange .

Grasimile saturate.
Grasimile saturate sunt in marea majoritate de origine animala. Ele se gasesc in carne, peste de mare, produse din lapte integral, pielea pasarilor si galbenusul de ou. Unele plante contin de asemenea grasimi saturate, de exemplu nucile de cocos, uleiul de cocos, uleiul de palmier. Grasimile saturate cresc nivelul de colesterol mai mult decat colesterolul alimentar in sine intrucat ele determina cresterea atat a LDL-colesterolul (colesterolul “rau” ) cat si a HDL-colesterolul (colesterolul “bun”). Efectul este negativ si de aceea se recomanda reducerea consumului de grasimi saturate.

Grasimile de tip trans.
Grasimile de tip trans sunt produse prin incalzirea uleiului vegetal in prezenta hidrogenului. Cu cat sunt mai hidrogenate cu atat vor fi mai solide la temperatura camerei. Astfel margarina care se poate intinde pe paine, fiind mai putin hidrigenata, are mai putini acizi grasi trans decat cea care nu se poate intinde.
Grasimile trans care se gasesc in majoritatea margarinelor, uleiuri vegetale partial hidrogenate, cartofi prajiti, alimente din fast food-uri, majoritatea “bunataturilor gatite” comercializate sunt mai nocive decat grasimile saturate intrucat cresc LDL dar scad HDL. Deci, pentru o dieta sanatoasa trebuie sa reducem acizii grasi saturati si sa ii eliminam pe cei “trans” din uleiurile partial hidrogenate din alimentatia noastra.

Grasimile bune.
Unele grasimi sunt “bune” pentru ca imbunatatesc nivelul de colesterol din sange .

Grasimile nesaturate- polinesaturate si mononesaturate
Grasimile nesaturate se gasesc in produse obtinute din surse vegetale cum ar fi uleiurile vegetale, nuci si seminte. Exista doua categorii principale: grasimi polinesaturate (in porumb, soia, floarea soarelui, seminte de bumbac, peste) si mononesaturate (in masline, ulei de masline, ulei de alune, alune, nuci, migdale, avocado) Studiile au demonstart ca aceste grasimi au rolul de a scadea LDL-colesterolul (colesterolul “rau” ) si de a creste HDL-colesterolul (colesterolul “bun”).

_________________


Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Grasimi "rele" si grasimi "bune"
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Familia si copilul :: RESTAURANTUL DE-ACASA :: Bucataria celor mici-
Mergi direct la: