Familia si copilul


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  InregistrareInregistrare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 Alimentatia corecta in timpul sarcinii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Adina
Admin
Admin
avatar

feminin Numarul mesajelor : 562
Varsta : 36
Data de inscriere : 10/08/2007

MesajSubiect: Alimentatia corecta in timpul sarcinii   8/11/2007, 17:43

Nu încercați să slăbiți în timpul sarcinii. E normal dacă adaosul în greutate pe tot parcursul sarcinii va fi 8-12 kg.

"Poftele"

Pofta pentru anumite alimente (ex. murături) este un fenomen obișnuit în sarcină; unele femei au aversiune față de unele alimente sau băuturi (ex. cafea). Vă puteți satisface "poftele" în limite rezonabile și fără a exclude alte alimente. Dacă aveți poftă de a mînca lucruri care nu sînt alimente, cum ar fi pămînt sau zid, cereți sfatul medicului.

Analizați-vă alimentația. Dacă dieta dumneavoastră zilnică conține cîte ceva din fiecare primele patru grupe alimentare enumerate mai jos, înseamnă că aveți o alimentație sănătoasă.

Grupul 1. Cartofi, pîine, orez, fulgi de cereale.

Este grupul de alimente care trebuie să constituie elementul principal al meselor zilnice ale femeilor gravide. Alimentele din acest grup vă satură fără a furniza prea multe calorii, aduc elemente nutritive suplimentare și nu sunt scumpe.

Aceste alimente vă pot oferi zilnic toată energia de care aveți nevoie.
Nu îngrașă decît dacă sînt gătite sau servite cu grăsimi.
Sînt o bună sursă de proteine, vitamine și substanțe minerale.
Pîinea integrală și fulgii de cereale conțin fibre vegetale, care contribuie la prevenirea constipației și a altor tulburări intestinale.
Cartofii sînt o excelentă sursă de vitamina C (mai ales dacă pot fi gătiți în coajă) și ajută la prevenirea anemiei.
Grupul 2. Legume, zarzavaturi și fructe.

Legumele, zarzavaturile și fructele sînt principala sursă de substanțe minerale și vitamine. Dacă aveți posibilitatea, cel mai bine e să mîncați legume și zarzavaturi din grădina proprie.

Pentru evoluția normală a sarcinii și prevenirea unor complicații, e bine să mîncați zilnic legume și fructe.

Grupul 3. Carne, pește, ouă, nuci, fasole.

Organismul gravidei are nevoie de grăsimi în cantități mici. Excesul de grăsimi ce se găsesc, în primul rînd, în carnea de vacă, de porc și de oaie sau în diferite produse preparate din aceste feluri de carne și din grăsimea lor, cum sînt cîrnații, plăcintele cu carne, hamburgherii etc. poate duce la boli ale arterelor coroniene și obezitate. Grăsimile ce se găsesc în carnea de pește, pui, curcan, rață, în ouă, fasole, semințe de floarea soarelui și în produsele care le conțin prezintă mai puține riscuri, dar în cantități mari toate grăsimile pot duce la îngrășare, cu riscurile menționate.

Așadar, în loc de carne grasă ori slănină, folosiți carne slabă, pește. De asemenea, încercați să nu puneți grăsimi în supe sau ciorbe și evitați prăjitul.

Ca regulă generală : Cu cît mai puține grăsimi folosiți în alimente, cu atît e mai bine pentru sănătatea dumneavoastră și a copilului.

Grupul 4. Lapte și produse lactate.

Laptele, brînza, smîntîna și iaurtul sînt surse valoroase de proteine, vitamine și substanțe minerale, dar, în același timp, au un conținut ridicat de grăsimi animale. Laptele și produsele lactate pot fi de folos femeilor gravide cu condiția să fie consumate cu cumpătare. E bine să folosiți lapte degresat și smîntînă cu un conținut scăzut de grăsime.

Grupul 5. Grăsimi, uleiuri și zahăr.

Încercați să reduceți grăsimile din mîncarea ce o folosiți. E preferabil să preparați mîncarea prin fierbere, pe grătar sau în cuptor, fără să adăugați grăsimi sau uleiuri. Încercați să reduceți toate dulciurile - zahărul nu are nici o valoare nutritivă, îngrașă și provoacă apariția cariilor dentare.

Așadar, cu cît consumați mai puține grăsimi și dulciuri, cu atît e mai bine pentru sănătatea dumneavoastră și a copilului.

Regulile de bază pentru a avea o alimentație sănătoasă:

Alimentați-vă corect.
Alegeți o dietă variată. Folosiți în rația zilnică alimente variate ce conțin substanțe nutritive și vitamine: brînză, lapte, iaurt (conțin calciu, proteine), legume și fructe (conțin vitamina C, fibre, acid folic), carne și pește (conțin proteine, fier), pîine, paste din făină de grîu integrală (conțin proteine, fibre, acid folic).
Beți îndeajuns apă și sucuri. Consumul suficient de lichide în timpul sarcinii este esențial pentru funcționarea normală a rinichilor și evitarea constipației.
Mîncați numai alimente proaspăt gătite. Bucatele "stătute" ar putea conține bacterii care pot ajunge la copil amenințîndu-i viața.
Evitați alimentele conservate. Alimentele conservate, de obicei, au adaos de zahăr și sare, iar o mare parte dintre ele conțin multă grăsime, conservanți, mirodenii și coloranți.
Nu consumați alimente cu termenul de valabilitate depășit.
Dacă reîncălziți mîncarea, țineți-o pe foc pînă dă în clocot. Păstrați carnea crudă într-un compartiment separat al frigiderului.
Trebuie să acordați o atenție specială igienei în prepararea bucatelor, pentru a evita contaminarea cu bacterii și toxine.
Se recomandă evitarea brînzeturilor moi din lapte nepasteurizat. Nu consumați carne sau ouă crude sau insuficient prelucrate termic.
Spălați foarte bine fructele, legumele și zarzavaturile - pentru a evita riscurile ce le prezintă legumele contaminate cu substanțe chimice sau pesticide.
Evitați pe cît e posibil sarea în mîncare - astfel reduceți riscul de hipertensiune.
Abuzul de cafea și de alte băuturi ce conțin cofeină (ceai, coca-cola), poate să se răsfrîngă negativ asupra evoluției sarcinii: poate provoca hipertensiune arterială, favoriza anemia și nașterea unui copil cu masă mică.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://familiasicopilul.forumsmotions.com
 
Alimentatia corecta in timpul sarcinii
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Familia si copilul :: PENTRU VIITOARELE MAMICI :: Preconceptia si sarcina-
Mergi direct la: