Familia si copilul


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  InregistrareInregistrare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 Daca nu noi atunci cine are grija de noi?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
b.ramo
Moderator
Moderator
avatar

feminin Numarul mesajelor : 540
Varsta : 37
Data de inscriere : 11/08/2007

MesajSubiect: Daca nu noi atunci cine are grija de noi?   8/12/2007, 10:24

Fumez si beau: cum sa limitez stricaciunile?
A bea si a fuma: nu se numara printre lucrurile care te ajuta sa te mentii in forma. Dar nici nu ai chef sa renunti la pachetul de tigari sau sa inlocuiesti vinul cu apa. Solutia este sa alegi alimentele potrivite pentru a combate efectele negative ale alcoolului si nicotinei.
de Irina Markovits

Intr-o tigara exista...
Nicotina, care induce senzatia de placere. Aceasta este responsabila pentru dependenta de tabac. Orice persoana incepe sa fumeze pentru a gasi aceasta senzatie de placere. Mai tarziu, fumatul devine o nevoie, in mare parte datorita acestei substante.

Monoxid de carbon. Inhalat, acest gaz inodor franeaza transportul de oxigen in sange. De aici, o proasta oxigenare a organismului, cu repercusiuni asupra tenului, respiratiei, nivelului de energie.

Gudron. Unul din componentii cei mai toxici ai tigarii. Responsbil, printre altele, de bronsita cronica si cancerul de plamani.

Daca fumezi, iata care sunt alimentele pe care ar trebui sa le introduci in alimentatia zilnica.

Citrice
Portocalele, lamaile, grepfruit-urile sunt bogate in vitamina C si, precum toate fructele si legumele ce contin aceasta vitamina, furnizeaza o buna doza de anti-oxidanti. Sunt perfecte impotriva efectelor negative ale radicalilor liberi, legati de consumul de nicotina.

Painea neagra... dar si alte cereale integrale, bogate in vitamina E. In aceasta categorie mai intra germenii de grau, uleiul de floarea soarelui, legumele cu frunze verzi, rosiile, untul, alunele. La fel ca si vitamina C, vitamina E ofera o foarte buna protectie impotriva radicalilor liberi.

Varza. Varza verde obisnuita, varza de Bruxelles, broccoli - toate contin o mare cantitate de anti-oxidanti, substante cunoscute astazi pentru efectul lor anti-cancerigen.

Peste. De preferinta somonul, tonul, heringul si sardinele. Toate contin acizi grasi omega-3, care contracareaza efectele nocive ale tabacului asupra inimii si previn hipertensiunea.

Ceai verde. De curand i s-au descoperit virtuti anti-cancerigene, dar are si alte efecte pozitive asupra organismului: amelioreaza circulatia si intareste sistemul imunitar, toate acestea datorita nivelului ridicat de anti-oxidanti.
Daca bei, iata care sunt alimentele pe care ar trebui sa le introduci in alimentatia zilnica.
Nuci, alune si alte oleaginoase, benefice datorita continutului ridicat de vitamina B. Un consum regular de alcool incetineste asimilarea vitaminei B si poate duce la aparitia unor carente vitaminice. Aceleasi vitamine se gasesc in cereale si orezul integral.

Suc de morcovi, pentru a dezintoxica ficatul. Este bun datorita continutului bogat in beta-caroten,care este un puternic anti-oxidant. Beta-caroten se gaseste, de asemenea, in rosii si ardei.

Peste gras. Heringul, tonul, somonul, sardinele - toate sunt bogate in acizi grasi omega-3. Acestia contracareaza efectele negative ale alcoolului asupra rinichilor si ficatului.

Kiwi si citrice, bogate in vitamine C. Cerealele integrale, germenii de grau, legumele verzi, rosiile, toate contin vitamina E. Aceste doua categorii furnizeaza o buna doza de anti-oxidanti, care lupta impotriva efectelor alcoolului.

Apa, pentru ca, paradoxal, alcoolul deshidrateaza. Alterneaza un pahar de vin (sau alta bautaura alcoolica) cu unul de apa. Astfel, vei avea tendinta sa bei mai putin alcool si diminuezi riscul unei mahmureli a doua zi dimineata.
Intr-un pahar* de vin exista...
Radicali liberi. Acestia ataca celulele si accelereaza procesul de imbatranire. Radicalii liberi pot fi distrusi de ficat, dar acestuia din urma ii trebuie intre o ora si o ora si jumatate pentru a reduce complet radicalii liberi continuti intr-un pahar de vin sau de bere. In timpul unei cine "udate" din belsug, capacitatea de asimilare a organismului este mult depasita. Radicalii liberi ataca celulele ficatului, creierului si rinichilor.
* de vin, bere sau alta bautura alcoolica


_________________


Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Daca nu noi atunci cine are grija de noi?
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Familia si copilul :: TRUSA SANITARA :: Cu ce ne tratam noi cand ne doare...-
Mergi direct la: